Milé žáby, milujte se a množte se

Uveřejněno dne 4 ledna 2022 000 10:36
Plánované propojení dálnic D2 a D52, označované jako Jižní tangenta, získalo zelené razítko EIA. Čtyři kilometry dálnice ale musí silničáři kompenzovat výstavbou nového biotopu pro obojživelníky a plazy a rovněž vystavět novou přírodní rezervaci za postiženou lokalitu Mokřina. Propojení dopravních proudů ve směru na Slovensko a do Rakouska se má začít stavět kolem roku 2030.

ilustrační snímek

ilustrační snímek | foto: Zdeněk Němec, MAFRA

„Bude kompenzován vliv na zvýšenou mortalitu obojživelníků vytvořením alespoň jednoho nového rozmnožovacího biotopu pro obojživelníky v kvalitě a rozsahu biotopu u Popovic a to poblíž (do jednoho kilometru) území záměru, ideálně v prostoru mezi jižní tangentou a D1,“ uvádí ministerstvo životního prostředí v seznamu 39 podmínek a kompenzací, které jsou závazné pro další pokračování ve stavební přípravě. 

Podobně jako u obojživelníků, kterým budou muset silničáři dále vybudovat ještě bezpečný přechod komunikace prostřednictvím mostu přes Ivanovický potok, budou muset silničáři vytvořit podobný náhradní biotop pro plazy a kompenzovat zábor významné krajinné lokality Mokřina. 

Rychleji po Pardubicku i Frýdku. V roce 2022 se otevře 25,5 km nových dálnic

„Mělo by se jednat o pestrý strukturní prvek na ploše cca 2,5 hektaru s přítomností potoka a mělké vodní plochy nebo ploch charakteru tůně. Tůně by měly zaujímat plochu alespoň 0,1 hektaru,“ uvedl úřad. Zároveň Ředitelství silnic a dálnic nařídil, že pro nový biotop má najít prostor ideálně v katastru brněnských Chrlic nebo v širší nivě řeky Svratky. 

Dálnice D52, Brno. Jižní tangenta včetně zkapacitnění D2.

 

Dálnice D52 v současnosti končí u Rajhradu a dále k Brnu pokračuje v podobě silnice první třídy. „Tranzitní doprava se tu tedy kříží s dopravou místní včetně kontaktu s chodci, zejména podél tramvajových zastávek. Tyto skutečnosti vyvolávají problémy s kapacitou a bezpečností na této trase. Vedením tranzitní dopravy z dálnice D52 na dálnici D2 a následně na D1 je možné tyto negativní efekty odstranit,“ vypočítává důvody pro vznik nové komunikace Ředitelství silnic a dálnic. 

Rozšíření ale podle projektu čeká i druhou komunikaci, dálnici D2, která je v úseku u Brna připravovaná jako šestipruh. Samotná tangenta propojující obě komunikace má vést od mimoúrovňové křižovatky Rajhrad do obdobného křížení v Chrlicích. Druhá delší varianta počítá s napojením na D52 až v oblasti Syrovic. 

Zdroj

 

 

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

TOPlist