Každý strom má hodnotu: Hřib hájí liduprázdný chodník a stezku za 27 milionů korun

Uveřejněno dne 10 srpna 2022 000 15:20

Primátor promluvil o kontroverzní rekonstrukci. Kancelář primátora Zdeňka Hřiba zareagovala na otázky, které jí naše redakce poslala k tématu rekonstrukce Smetanova nábřeží, jež mezi lidmi vyvolala velmi živou diskuzi. Jedna skupina lidí chválí široké chodníky, druhá kritizuje, že po nich nikdo nechodí. Jak to vidí pražský primátor?

O dokončené a mezi lidmi zatím nepříliš populární rekonstrukci Smetanova nábřeží jsme vás informovali v jednom z předcházejících článků. Rekonstrukce, jejíž první fáze vyšla na celkem 27 milionů korun, změnila nábřeží k nepoznání. „Na Smetanovo nábřeží je konečně radost pohledět. Nové tramvajové zastávky, vysazené stromořadí, široká pěší promenáda v pražské mozaice a bezpečný oddělený cyklopás. Tak má vypadat jedno z nejkrásnějších míst v Praze s výhledem na Hradčany,“ pochvaloval si radní pro dopravu Adam Scheinherr v oficiální tiskové zprávě, která má redakce eXtra k dispozici. Realita je ale zřejmě podle pozorování eXtra.cz někde trochu jinde.

Prázdná cyklostezka i chodník Za hodinu a půl, kterou jsme na nově zrekonstruovaném kusu cyklostezky a chodníku strávili, jsme na cyklostezce nepotkali ani jediného cyklistu. Pruh, který pro cyklisty ukrajuje z vozovky asi metr a půl, je přitom vyvýšený, takže ho nemohou využít auta a za celou dobu, kterou jsme na místě strávili, sloužil jen jako odstavná plocha pro auto kurýra. Liduprázdný je i velmi široký chodník, lidé totiž chtějí chodit po druhé straně s výhledem na Hrad.

Zdeněk Hřib ale rekonstrukci hájí. „Každý nově vysazený strom v centru města má v této době rozsáhlých klimatických změn nesmírnou hodnotu. O to víc mě těší, že jsme jich na Smetanově nábřeží mohli vysázet rovnou sedmnáct,“ řekl k rekonstrukci, která stála 27 milionů korun. „Ohledně budoucí podoby Smetanova nábřeží se dlouho vedly diskuze. Někteří političtí předchůdci z ODS například mluvili o tom, že se nábřeží zcela uzavře pro auta, nic takového se ale nestalo. My jsme přišli s kompromisem, který vyhovuje jak chodcům, tak řidičům, a zároveň umožňuje bezpečnou průjezdnost městské hromadné dopravě,“ dodal Hřib pro eXtra.cz . Práce podle Hřiba ještě rozhodně nekončí. „Navazující úpravou by měl projít úsek od Mánesa okolo Karlova mostu přes Křižovnické náměstí a dále Křižovnickou ulicí až k náměstí Jana Palacha,“ dodává pražský primátor.

Zdroj

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

TOPlist