Pomalu, zato draze. Budoucnost motorismu Evropy je v parodiích na auta

Uveřejněno dne 21 října 2022 000 7:20
Paříž (od zpravodaje iDNES.cz) – V obýváku si vytyčte obdélník 2,5 x 1,25 m. A posaďte se do něj. I s dětmi. Prima, že? Nějak tak budete za pár let jezdit „autem“.


Paříž je plná smartů a Toyot IQ, což je ovšem honorace mezi automobilovými bonsajemi. Taky už se v původní podobě nevyrábějí a pamětníci vzpomenou, že vůbec nebyly levné (plnohodnotné poloviční auto za polovinu peněz vyrobit nejde). V ulicích je nahrazují ještě menší a primitivnější městské blechy, hlavně Citroën Ami, a když je potřeba odvézt víc, tak Dacia Spring.

Citroën Ami v ulicích Paříže
Také v případě nejmenších a nejpomalejších aut, která se na salonu v Paříži dočkala nečekaného rozmachu, se výrobci pokouší experimentovat s novými druhy pohonu. I s náročným vodíkem.
Aktuálním turistickým hitem Paříže jsou neony ověnčené elektrické rikši. Pod Eifellovkou si tak připadáte spíš jako v Bangkoku nebo Dillí.
Zelená dvoumístná buggyna Kilow sází na jednoduchost. Třísetpadesátikilový náklaďček uveze 150 kilo nejvýš osmdesátkou. Cenu 9900 eur dosáhne díky francouzské dotaci na elektromobily.

Zelená dvoumístná buggyna Kilow sází na jednoduchost. Třísetpadesátikilový náklaďček uveze 150 kilo nejvýš osmdesátkou. Cenu 9900 eur dosáhne díky francouzské dotaci na elektromobily.

Všechny jsou elektrické, mrňavé a auto jim člověk uvyklý na moderní vozy bude říkat jen se sebezapřením. Bizarně tvarovaný Ami je poslem nové doby. Pro Francii, která stále patří k těm bohatším evropským ekonomikám, má znamenat budoucnost motorismu.

Uhánět umí dokonce sedmdesátkou. Základní verze má slibovaný dojezd 50 km. Cena začíná na 6 250 eurech bez DPH a dveří (to není vtip).

 

Tento text je součástí prémiového obsahu pro předplatitele

Zdroj

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

TOPlist