Rána do vazu evropskému průmyslu

Uveřejněno dne 17 února 2023 000 10:11

Je to tak šílené, že pořád věřím, že do hry vstoupí realita a zelený nesmysl smete. Zatím to ale vypadá na vítězství fanatismu. Ale pozor, dohoda – teď cituji – vyjednaná v závěru českého předsednictví na konci loňského roku, cituji ČTK ještě podléhá „formálnímu schválení‟ (opět cituji) Rady EU. Zde pozor.

Rada Evropské unie je grémium rezortních ministrů členských států Unie a plete se s Evropskou radou, což je grémium na úrovni summitu s právem veta a ještě se plete s Radou Evropy, což není orgán Unie. Nemůžeme tedy spoléhat na veto, které by vraždu evropského automobilového průmyslu zastavilo – přičemž nulové emise do roku 2035 a emisní směrnice Euro 7 smrtící ránu zasadí.

Až někoho uslyším nadávat nebo skuhrat na toto téma, zeptám se ho: volili jsi, když byly volby do Evropského parlamentu? Naposledy se konaly v roce 2019 a volební účast byla 29%, druhá nejnižší po Slovensku. V roce 2024 budeme mít příležitost poslat do Bruselu jiné lidi, než jsou pánové Peksa a Niedermayer. Nicméně na malér je zaděláno a budeme moci spoléhat jen na realitu.

Zatím takzvaná elektromobilita nepůsobí vážné problémy. Je to hříčka pro milionáře a finančně úspěšné technické nadšence. Média podávají hrůzostrašné referáty o útrapách elektromobilisty. Připomínají mi, co mi vyprávěl tatínek o dědečkovi, který vlastnil tříkolku Walter, dvě kola vzadu, jedno v předu a řídilo se to pákou. Širší obec motoristů je více postižena takzvanými hybridy, to jsou auta se spalovacím motorem, které s sebou vozí půltunovou baterku plnou jedovatého lithia, která se nedá recyklovat a celé to monstrum údajně uspoří 1 litr paliva na 100 km provozu. Moje oblíbená značka Subaru nesmí do Evropy jiná auta dovážet, takže zůstávám u auta roku výroby 2016 a hodlám s ním vydržet… dokud nepadne auto nebo já.

Čekají nás nelehké časy. K pozitivním změnám je ale často nutné propadnout se do kolapsu,jak nás učí profesor Bárta. Evropský parlament nás do něho v úterý postrčil. Zároveň nás ale postrčil blíž k racionálním řešením odklonu od fosilních paliv – a tento odklon je z mnoha důvodů absolutní nutnost a není kvůli tomu třeba ani přilepovat se k obrazům van Gogha, ani likvidovat automobilový průmysl.

Zdroj

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

TOPlist