Bidenova ministryně energetiky chce, aby do roku 2030 byla všechna vojenská vozidla na baterky

Uveřejněno dne 2 května 2023 000 9:54

Jako kdyby americké ozbrojené síly už nebyly zmrzačené progresivistickým aktivismem na nejvyšší úrovni, tak poslední zprávy z Ministerstva obrany naznačují, že se zmrzačí i flotila národních vojenských vozidel.

Bidenova ministryně energetiky, v Kanadě narozená právnice bez jakéhokoliv povědomí o vojenství Jennifer Granholm, ve středu vypovídala před senátní Komisí ozbrojených sil, že podpořila požadavek, aby vojska Spojených států do roku 2030 kompletně přešla na elektrická vozidla. Tj. za necelých sedm let.

Dodala:

„A hodně přemýšlím o snížení naší závislosti na těkavém globálním obchodu s fosilními palivy, když přeci víme, že takové události jako válka na Ukrajině, může vyhnat vzhůru i ceny lidem u nás doma, takže ta nepřispívá k naší energetické bezpečnosti.“

„Myslím, že energetické bezpečnosti dosáhneme, když budeme mít domácí, čistou energii, které je spousta, jako to vidíme v Iowě. Myslím, že můžeme být globálním vůdcem v tom, jak se staneme energeticky nezávislými…“

Její úsudky vychází ze spousty bludů.

Granholm v první řadě neřeší, že ta energie bude pocházet z lithiových baterií, na které elektro-auta spoléhají. Obecně jsou možnosti poskytované zelenými energiemi nesmírně neefektivní a uhlík obsahující paliva jsou primárním zdrojem elektřiny pro skoro celou zemi. Jejich představy o elektřině jsou tak nějak magické, ale pokaždé, když klimatičtí aktivisté nabíjí své auto na baterky, tak k tomu nejspíš používají „fosilní paliva“.

Iowu klimatičtí aktivisté uctívají jako zlatý idol kvůli jejím ohromným farmám větrných mlýnů, které produkují 40 % energie tohoto státu, ale tento systém se v drsnějších podmínkách hroutí a není to vůbec přenositelné, takže budí úžas, proč Granholm Iowu citovala jako referenci k ospravedlnění vojenských elektro-aut?

Výhoda aut na benzín před těmi na baterky je jasná – nemusí se dlouho čekat na dobití, natankování je okamžité a nevyžaduje přístup k ohromnému zdroji vyrábějícímu elektřinu. Ve válečné zóně byste moc míst k připojení vaší Tesly Humvee nenašli. Přechod na baterky by v podstatě zablokoval vojenské operace, když vozidla by byla méně nezávislá s menším dojezdem a se snadným znemožněním provozu.

Zadruhé jako poznámka na okraj, ceny benzínu rostly už před válkou na Ukrajině kvůli inflaci způsobené selháním vlády a vyrábění nadekretovaných peněz centrální bankou. Přestaňme už nekonečně lhát o tom, že za náš ekonomický binec může nějak Rusko.

Zatřetí před pár lety byly USA čistým vývozcem ropy a po nástupu Bidena do Bílého domu se tato výhoda náhle ztratila. Zvýšení těžby spolu s dokončením ropovodu Keystone XL by USA zajistilo energetickou bezpečnost na řadu let dopředu. Tak to bylo, dokud se do produkce ropy nezačala vměšovat vláda a Biden Keyston nezablokoval. Pak začal rozprodávat americké strategické rezervy, aby uměle manipuloval tržní ceny k poklesu a vyplenil tak vojenské zdroje.

Též je třeba si uvědomit, že lithium potřebné k výrobě baterek pro ta auta se primárně těží v zámoří, jako v Číně (často pomocí dětské otrocké práce). Jak by asi přechod na baterky na lithium zajistil USA energetickou bezpečnost, natož pak vyšší bojeschopnost vojskům?

Začtvrté neexistují žádné doklady o té „klimatické krizi“. Ta neexistuje. Tak proč o ní pořád vůbec žvaníme?

To ani nemluvě, kolik škody nakonec obranyschopnosti USA klimatická agenda natropí, ovšem celkový trend v energetice je větší a větší centralizace. Centralizace v protikladu k redundanci vede ke slabosti. Dá se čekat, že omezení uhlík využívající energie a přehnaná závislost na zelených elektrických sítích vyžene vzhůru během pár let spotřebitelské ceny. Přechod na pohyblivost o vysoké nákladnosti a logistické nespolehlivosti v ozbrojených silách je recept na katastrofu.

Zdroj

 

Reakce
  1. 11 měsíců ago

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

TOPlist