DOPRAVA: Proč ekoteroristé nesmyslně zdržují stavbu dálnic

Uveřejněno dne 11 října 2023 000 12:59

Dálnice se v Česku stavějí jen velmi pomalu a v jejich výstavbě jsme v posledních 20 letech bohužel zaostali za sousedním Polskem, které nám v poslední době bývá dáváno za vzor.

Nemůžeme se ničemu divit. Rozšíření polské dálniční sítě bylo skutečně impozantní. Zatímco v roce 2003 mělo Polsko pouze 727 km dálnic a rychlostních silnic, nyní jich mají více než 5 000 km. Pokud jde o celkové tempo staveb, Česko je silně pozadu. Čísla hovoří jasně.

V roce 2003 jsme u nás měli 518 km dálnic a nyní jich máme necelých 1400. Navíc i tento přírůstek byl z velké části jen papírový. Vznikl totiž mimo jiné i přeřazením většiny rychlostních komunikací o celkové délce 434 km mezi dálnice II. třídy.

Nedostatečnou dálniční sítí v Česku trpí především motoristé na přecpaných a nebezpečných silnicích, které bývají nezřídka plné pomníků po tragických nehodách. Na tomto nelichotivém stavu mají svůj podíl také různé zelené iniciativy či spíše ekoteroristé.

Lepší označení pro tyto lidi opravdu najít nelze. Svými nekonečnými protesty a stížnostmi životnímu prostředí v konečném důsledku nepomáhají ani o píď. Pouze sabotují a zdržují stavbu dálnic, a komplikují tím život řidičům.

Ekologii znají jako zeměpis
Třeba dálnice D11 z Prahy do Hradce Králové, která má dále vést na státní hranici s Polskem, se začala stavět už v roce 1978, tedy už před dlouhými 45 lety! Zatím je ale z plánovaných 154 kilometrů hotových 113. Dostavba úseku měla začít už letos v listopadu.

Jenomže zahájení stavby úseku do Polska se patrně posune. Proti stavebnímu povolení totiž podal v polovině září rozklad brněnský spolek Děti Země. Tím se jim podařilo začátek stavby příhraničního úseku dálnice D11 z Trutnova ke státní hranici s Polskem úředně zablokovat.

Navíc dokument, který skupina poslala ministerstvu dopravy, je mírně řečeno zmatený. Předseda spolku Miroslav Patrik v něm navíc předvedl ostudnou neznalost zeměpisu, když si v něm plete, kam vlastně dálnice povede.

Ve zmíněném rozkladu, který ministerstvo dopravy zveřejnilo 26. září, si pan Patrik plete názvy zemí. V textu totiž tvrdí, že dálnice povede na státní hranici se Slovenskem! Opravdu absurdní, že? O ekologii tito ekoteroristé vědí asi jako o zeměpise. Jejich jediným motivem je očividně jen zdržet stavbu a naštvat co nejvíce lidí.

Umění se odkopat
Zmíněná neznalost navíc představuje zdaleka nejmenší problém. V současné době totiž nejde o ojedinělý případ zdržování stavby dálnic. Nedávno došlo také k zablokování stavby úseků dálnice D35 mezi Litomyšlí a Janovem a dále mezi Opatovcem a Starým Městem. Zde se pro změnu „vyznamenal“ Český svaz ochránců přírody Šumperk, který blokuje stavbu této důležité části dálnice.

Zeleným aktivistům tímto gratuluji k tomu, jak mistrným způsobem se dokázali znemožnit a zároveň při tom ke zlepšení stavu životního prostředí nepřispět ani o píď. Pouze prodlužují současný tristní stav českých pozemních komunikací, který má na svědomí i zbytečně zmařené životy na přetížených silnicích.

Za nás všechny, kdo musíme v mém Královéhradeckém kraji cestovat po naprosto přetížené silnici z Dvora Králové nad Labem do Trutnova, která má mnoho zatáček a je posázená mnoha pomníky, nelze všem těmto ekoteroristům vzkázat nic jiného, než aby už se svým neustálým blokováním staveb konečně šli někam.

Zdroj

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

TOPlist