Takže jsem se stal jedním z nich

Uveřejněno dne 10 prosince 2013 v 11:17

Takže jsem se stal jedním z 9 200 fanoušků facebookové stránky Auto*matu. Nebylo to tím, že bych sdílel sympatie k jejich politice, či představitelům, ale prostě mě zajímalo, co se chystá a jakým způsobem se to provede.


Zaujalo mne, že pod jejich příspěvky je vždy velice podivný počet lajků a komentářů. Co se týče lajků, tak je to většinou do padesáti a v komentářích tak do desítky. Je to hrubý nepoměr. Záhy jsem pochopil proč. Jakýkoli nesouhlasný názor, pokus o diskusi, argumentaci, nebo logiku, je zezačátku ignorován, pak velice ostře napadán ve smyslu ostrakizace pisatele a nakonec VŽDY přistane BAN – tedy nemožnost dalších příspěvků a diskuse. Jak říkával nebožtík Goebbels – O tom, kdo je a není Žid, rozhoduju já – tak pánové z Automatu rozhodují o tom, co je a není dobré, a zbytek maul halten.

Dnešní příspěvek na automatí ksichtoknize mi konečně objasnil, o co vlastně celou dobu jde.  Proč se do Auto*matu serou prachy, proč je to protěžovaný projekt a proč není možná diskuse. Nejde o nic menšího, než o pořádný balík peněz. Jakých, kterých, čích ?? Inu, vašich, mojich, našich, všech, co držíme volant.

Teď už zlehka rozebírám dokument, čerstvě prezetovaný Automatem .Geniální myšlenka –  „Dopravní zácpy lze vyřešit jedině omezením aut. A auta jde omezit jedině omezením možnosti jejich parkování“ – áááno, copak to tu slyšíme? Že se místo parkovacích míst udělají cyklostezky, že se do volného prostoru rozházejí lavičky a vesele barevné předměty. Nooo, to zní krásně, ale buďme upřímní, je to o dalším placeném stání – všude, i před paneláky na Jižňáku, i ve vilových čtvrtích, všude se bude platit za to, že máte auto na ulici. Při svých pobytech v New Yorku jsem jezdil taxíkem a žasl jsem, jak rychle se dá dostat z jednoho konce Manhattanu na druhý. Tam totiž fízlové makají – na každé druhé křižovatce tančí policista a bez ohledu na semafory, řídí dopravu. Zjistí, že se ulice plní, hrozí zácpa a zakáže autům vjezd, nutí je, aby použili další ulici. Velice živě gestikuluje, píská na píšťalku, takže žádný nezahnípne, nikdo si neřekne, já to projedu, a ostatní mi můžou vlízt na hrb. Skočí zelená, nikdo nešaltuje klackem, ale všichni pouští brzdu a nárazník na nárazníku se rozjíždějí okolo fízla, který je gestama popohání za křižovatku, kde se teprve tvoří rozestupy. Ne, jako v Kocourkově, kde na začátku křižovatky si necháte ujet strejdu před sebou a pak se s ohledem na spotřebu pomaloučku rozjedete – a jste hnedle na poloviční až třetinové průtočnosti na každé křižovatce. Když se to nasčítá, jste u jádra zácpy.

Jako jemnější řešení je prezentován poplatek za vjezd do centra – no paráda…Centrum, hmmm, řekněme, Nusle, Vinohrady, Staré, Nové město, hmmm, a co Žižkov, Holešovice… – dejme tomu čas. Vystavějí se mýtné brány, auta budou mít čipy a podle toho, kudy pojedete, se vám budou odečítat kredity. Holešovice v neděli 5 kreditů, ve všední den 8 kreditů, Staré město všední den 20 kreditů, víkend 18 kreditů, víkend, na který je naplánován Buznomaraton, Cykloakce – 50 kreditů. Jako bonus, je samozřejmé fízlování, kdo kdy kam jede, plus registrace prohřešků typu rychlé jízdy, či špatného parkování – a jiné, než špatné nebude.

Další krok, prezentovaný v adorovaném dokumentu je smazání rozdílu mezi vozovkou a chodníkem. Ano, pojedeme všichni jako posraní, protože každý dement, který se bude chtít podívat na fasádu baráku a poodstoupí si z chodníku za účelem pokochání, bude mít přednost. Každé dítě, které má nejvyšší právo na sebevyjádření a nesmí být nijak omezováno nesmyslnými požadavky, aby z něj vyrost uvědomělý a sebevědomý občan, znalý svých práv, tak každý takový fakánek se v rámci tělesného rozvoje bude moci proskotačit ve vozovce. Ano, dovedu si představit, že celý Jižnák, Řepy, Karlín a spol. bude prohlášen za Obytnou zónu – 25 km/h a absolutní přednost všech, co nesedí v autě.

Nádherný bonus   – cyklostezky jsou značeny nenápadně, co třeba křídou? Nebo čárou ve stejné barvě jako chodník či vozovka, jenom o odstín tmavší – a hopla, máme tu další prebendy ve formě pokut. Stačí nainstalovat pár kamer na zajímavá místa, zaznamenávajících vozidla, která se opovážila vjet na cyklostezku, a už vám jde pokuta, nebo se to přímo odečte z kreditu v rámci měsíčního vyúčtování, a hned je na platy úředníků.

Píše se tu o sebevědomí chodců, strachu cyklistů – what the fuck ?? V tomto podání se lidstvo dělí na čeleď chodců, kteří jsou deprimováni auty. Vypadá to, jako kdyby všichni chodci museli v raném dětství přihlížet, jak jejich matka provozuje prodej lásky za hotové na odpočívadle kamionů. Další druh je chudinka cyklista v lesklých kraťáskách s ranečkem na zádech, kde je jeho dítě, či veškeré holé živobytí – a obě tyto čeledi bezohledně požírají predátoři v autech. Je absolutně nemožné, že by automobilista v podvečer vyšel s manželkou na procházku, čímž se přešupačil do role chodce, a o víkendu si zajezdil po lesích, loukách, stráních na kole. Ne, to je prostě zhola nemožné, protože pak by takový uličník měl pochopení pro všechny čeledi. Je to prostě jinak. Jeden se ráno probudí, z koupelny spadne do auta, tam otevře blok s obrázky cyklistů, matek s dětmi, psů, koček, dětí, a cestou kamkoli se snaží si udělat co nejvíce čárek, v jednotlivých kolonkách „sejmutí – eliminace – doživotní zmrzačení“, z čehož čerpá životní energii a perverzní rozkoš, rovnou zobrazovaným dozorcům v koncentračních táborech.

Zkusme se vžít do situace, že se splnil mokrý sen automatářů, byrokratů a dalších netáhlů, kteří nechtějí tvořit nic, než problémy, a tahat prachy z kapes všem okolo. Na všech výpadovkách z Prahy jsou mýtné brány, které mají dvě části – část A – lidé, co mají předplaceno – rezidenti, zaměstnanci… – systém zkontroluje, že mají dostatečný kredit a nechá je projet, v opačném případě se spustí alarm a jste donuceni si kredit dobít. Část B – návštěvníci – kartou, protože cash se nepřijímá (nevělo by se, kdo řídí), si nabijete kredit, ze kterého se vám odečítají jednotky různé velikosti – podle doby, kdy do Prahy jedete – sudé dny, liché dny, den, noc, víkend, svátky, dny Maratonů, Cyklokace – ty budou nejdražší. Zároveň se bude monitorovat vaše rychlost, to, jak parkujete, kde parkujete… S okamžitým odečtem kreditů za porušení všech Božích a cyklo přikázání. V okamžiku, kdy se váš kredit bude blížit nule, vám na mobilní telefon přijde upozornění o nutnosti další platby, které, když budete ignorovat, vyjede policení hlídka, která vás spolehlivě najde díky čipu v autě a poloze mobilu. Dojde k zabavení auta, které si později můžete za pár tisícovek vyzvednout. Je také možné, že každý automobil bude mít svou jednotku vybavenou unikátním datovým úložištěm, zjišťujícím podíl alkoholu v dechu, polohu auta, rychlost jízdy… – a to všechno se bude odesílat do Božího oka.

Nebude problém spárovat mobilní telefony pasažérů s jednotkou ve vozidle, takže bude jasné, kdo se veze a co dělá za přestupky. V součinnosti s všudepřítomnými kamerami je to jedinečný špehovací systém. Je možné, že bude penalizace za vjezd do města s vozem s vyšším emisemi, další penalizace za to, že jedete v autě sám, takže nevyužíváte jeho kapacitu. Příklad – pětičlenná rodina z Budějovic si jede uhnat infarkt do předvánoční Prahy na hypervýhodné nákupy. Jedou Toyotou Yaris, či Fobií 1,2 http. Přijedou o víkendu, je jich v autě pět, nízké emise, zaparkují v Palladiu – odečteno 18 kreditů, zaplatí 50kč/hod za parkování a zase v pořádku odjedou..

Další příklad – D-FENS jede na sraz petrolheadů a tunerů ke Strahovskému stadionu. Jede v autě sám, má třílitrového šestiválce s biturbem. Je to ve čtvrtek ….tááákže – 30 kreditů za vjezd ve všední den, plus 100 procent přirážka za nevyužití přepravní kapacity vozidla, dalších 100 procent jako daň ekologii za nadměrný objem a výkon vozidla, na úseku omezené rychlosti – 25km/h – pojede 40 km/h – 500 kreditů pokuta a záznam do bodového systému, přehlídne cyklostezku a vjede na ní půlkou auta – kamera zaznamená – 500 kreditů – dfens měl optimisticky předplaceno 1 000 kreditů při vjezdu do Prahy, přichází mu naléhavá SMS s žádostí o platbu minimálně 500 kreditů. D-FENS SMS ignoruje, načež ho zastaví PACHolek a požaduje po něm platbu kreditu plus částku za výjezd – 500 Kč. O dalších 300 kreditů přijde stejně, jako všichni účastníci srazu za to, že parkuje na vyhrazeném parkovišti déle, jak 3 minuty.

No a nakonec jako bonus průjezd tunelem Blanka – 60 kreditů No, a teď jsme konečně doma… Pojede příště D-FENS na petrolheadský sraz? Uvolní se doprava v Praze? Odpovězte si sami.

Zdroj

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

TOPlist