O zeleném doktoru Faustovi

Uveřejněno dne 26 září 2014 000 15:04

Místostarosta Prahy 3 Matěj Stropnický pokračuje ve vyjednávání se společností SEKYRA GROUP v rámci takzvaného Master Management Plánu. Tuto developerskou firmu ale Praha 3 ve skutečnosti k ničemu nepotřebuje.

V roce 2010 vedly tehdejší opoziční strany boj proti developerům. Když v červnu 2013 získala odpovědnost za územní rozvoj Strana zelených, očekával jsem, že v Praze 3 odpor proti megalomanským plánům developerů už nebude mít jen formu verbální, ale že bude podpořen plnou vahou danou pravomocemi i zodpovědností za obec. Již v září 2012 jsme však všichni museli spolknout otrávenou pilulku, když stavební úřad vydal územní rozhodnutí pro Discovery Group, které jí umožnilo zastavět jižní část nákladového nádraží podle svých přemrštěných plánů. Územní rozhodnutí je možné ovlivnit, anebo alespoň významně zdržet předtím, než je vydáno. To ale odpovědný radní ze Strany zelených neučinil.

Minulý týden se konala debata o Nákladovém nádraží Žižkov, kde zazněly i pro mě zcela nové informace. Nejdůležitější byla, že se pracuje na něčem, co má název Master Management Plan. O plánu samotném jsme se bohužel nic nedozvěděli, pouze to, že ho řídí Sekyra Group, zástupcem radnice je Matěj Stropnický a dle jeho sdělení bude Master Management Plan závazný pro územní plán.
Nyní se dostávám k názvu svého článku. Strana zelených se naučila s developery pracovat a zřejmě se domnívá, že onu sílu ovládne, asi jako ji ovládl Faust. Té síly díl jsem já, jež, chtíc vždy páchat zlo, vždy dobro vykoná.

Zástupce developera v debatě jasně a opakovaně prohlásil, že bude stavět tisíce bytů. Matěj Stropnický je důstojníkem zastupujícím radnici a Master Management Plan není nic jiného než smlouva s ďáblem, která vytvoří jednostranný závazek radnice. Možná Matěj Stropnický vyjedná, že nejvyšší domy nebudou dvacetipatrové, ale jen šestnáctipatrové, možná se povede pozornost odvádějící diskuse, zda má tramvaj jet skrz nebo okolo budovy a povede se debata kolik procent kultury a kolik procent komerce bude v budově nákladového nádraží, ale ta podstata unikla. A totiž, že jsme přistoupili na jejich hru, a tou je změna územního plánu podle not developera a z hlediska objemu hmoty obrovská výstavba na nákladovém nádraží. Krásná žába tíze stavebního stroje neodolá. Tím, že se Matěj Stropnický účastní Master Management Planu sice ovlivní několik dílčích věcí, ale podstata zůstane nezměněna. Sekyra Group chce obchody, kanceláře, byty, výškové budovy a Master Management Plan je proces, na jehož konci je změna územního plánu.
Více smyslu, celá věc začne dávat v okamžiku, když si uvědomíme, že Luděk Sekyra je nejen developer, ale i největší sponzor Trojkoalice, tudíž i Strany zelených. Dá se to vyjádřit i takto: vyslanci Sekyra Group nyní rozhodují o Nákladovém nádraží Žižkov.

Stačili dva roky a developeři a Strana zelených našli společnou řeč, i když si myslím, že tím Strana zelených popřela to, co tvrdila v minulosti. Už proti developerům nebojují. Rozumí si dobře jako obchodní partneři.
Mě osobně jakákoliv debata se Sekyra Group nedává žádný smysl. Pozemky okolo budovy Nákladového nádraží Žižkov by stály řádově stovky milionů korun. To asi není v silách Prahy 3, ale magistrát společně s Městskou částí Praha 3 ať pozemky od Českých drah odkoupí. Sekyra Group naprosto k ničemu nepotřebujeme!

Horší je situace s budovou nákladového nádraží. Praha 3 si nemůže finančně dovolit budovu vlastnit nebo pronajímat, zde se musí nalézt řešení na širším základě. Například převodem pod nějakou veřejnou instituci.
V Praze, dne 16.9.2014

Zdroj

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

TOPlist