D43: Čistý vzduch pro Brno? Zelení jsou proti

Uveřejněno dne 15 února 2016 000 8:46

Zelený náměstek primátora města Brna Martin Ander se k D43 vyjadřuje a říká, že Straně zelených jde vždycky o věc a zároveň se plácá po ramenou, že hledá pro občany rychlé řešení. Skutečnost je ovšem zcela odlišná.

Tak například se pan zelený náměstek Ander vůbec nezmiňuje o jedné z mnoha zásadních skutečností. Při zasedání zastupitelstva v roce 2010 zelení zastupitelé bez okolků podrazili své koaliční partnery a zdrželi se hlasování ve věci podání ústavní stížnosti proti rozhodnutí Nejvyššího správního soudu o vedení dálnice D43 (R43) v trase přes městskou část Brno-Bystrc (v místě sídliště trasa vedena tunelem). Kuriozitou na tomto hlasování byla ještě ta skutečnost, že bylo platné až na druhý pokus. Při prvním hlasování se jedna ze zastupitelek Strany zelených spletla a hlasovala pro návrh. Počet hlasů by v tomto případě byl dostačující. Nestalo se tak a tímto podrazem na koaliční partnery zelení odsunuli stavbu D43 do nedohledna. To už nám pan náměstek ve svém vyjádření zapomněl sdělit.

 

A co vlastně prosazuje zelený náměstek Ander v současnosti? Variantu D43 v trase tzv. Boskovickou brázdou namísto varianty „bystrcké“. Ovšem i tato varianta má zcela jednoznačně dopad na životní prostředí, jak je vidět ze závěrečné zprávy tzv.vyhledávací studie (foto). Pan náměstek, tedy přesouvá problém do místa, které nebylo na stavbu takového rozsahu nikdy v minulosti připravováno. To je zásadní rozdíl v porovnání s variantou „bystrckou“.

article_photo(http://up.kr-jihomoravsky.cz/)

Je pochopitelné, že pro obyvatele městské části Brno-Bystrc a okolních obcí je nejlépe prověřená a připravená varianta kontroverzní. Ovšem ochranná opatření jsou navržena a dimenzovaná v takové míře, že jsou zcela dostačující a občanům Bystrce by navíc vznikl nový park. Z hlediska dopravního významu by komunikace D43 v jiné než „bystrcké“ variantě ztratila z hlediska dopravního významu pro město Brno zcela smysl. Řešení D43 tzv. Boskovickou brázdou by zřejmě ještě více zatížilo již tak přetíženou dálnici D1 v okolí města Brna. Je vysoce pravděpodobné, že jinou, než variantu „bystrckou“ stát nezaplatí.

Naprosto zřejmé je také to, že o všech uvedených skutečnostech na svých debatách s občany městské části Brno-Bystrc a okolních obcí, kterých se tato stavba dotkne pan zelený náměstek mlčí. Tyto obce navíc neustále burcuje proti městu Brnu, jehož zájmy jako náměstek zastupuje. Což je přinejmenším skandální. Je mu úplně jedno co říká město Brno, ŘSD a dokonce i náměstek primátora pro dopravu. Tento případ kdy zelení zneužívají takto citlivá témata ve svůj prospěch prostřednictvím jeho osoby není jediný.

V následujícím obrázku můžete vidět, jak si zelený náměstek stěžuje na krajské zastupitele, že mu problematiku D43 odloží o další 4 roky. Ano vzali mu tak opravdu vděčné téma pro komunální volby 2018. Pan náměstek si totiž dobře uvědomuje, že po těchto volbách již nemusí být u moci.

article_photo(facebook.com, Zelené Brno)

Pane zelený náměstku, jste to ZASE Vy a Strana zelených, kteří lžou. Lžete jak občanům města Brna, tak městu samotnému. Ano, je to Vaše politika a přitroublé návrhy, které blokují vše a všude i kdyby ti co mají opačný názor než Vy měli tisíckrát pravdu. Vy jste ta největší překážka, kvůli které nemají lidé zdravé životní prostředí a čistý vzduch.

Zdroj

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

TOPlist