Emisní zóny a jiná dobra

Uveřejněno dne 15 února 2016 000 8:49

Opět se vrací na pořad dne zavádění emisních zón do měst. Hlavními zaklínadly této „bohulibé“ aktivity jsou ekologie, ochrana zdraví občanů a obnovení vozového parku.

Jako vzor byl použit ten německý a rakouský, pro nezasvěceného, to jsou ty země kde poslední dobou nemají ale vůbec žádné zásadní problémy a vše řeší na jedničku a tudíž je třeba si je brát za vzor v čemkoliv. Zajímavé je proč se jimi neinspirujeme tedy ve všem, například EET opisujeme od Chorvatů, balkánské země, kde se ke všemu tento represivní prvek neosvědčil, teď si zas bereme za vzor ohledně emisních zón země, ve kterých se světe div se, také neosvědčily. Jediné co se odsvědčilo u těchto represivních opatřeních je nárůst byrokracie a výdajů pro občana.

Stát popisuje našeho občana jako nějakéhosi antiekologického zvrhlíka, který ve svém 15 let starém voze jezdí nejspíše pro nějaké své masochistické uspokojení, místo aby uvolnil své dozajista nesmírné bankovní prostředky pro nákup vozu nového. Zavedením emisních zón tak stát bezpochyby tohoto zvrhlíka napraví a donutí si vůz nový pořídit, když ne za své horentní úspory, tak třeba na operativní leasing za 7000,- měsíčně, pro průměrného občana přeci pakatel. Za nemajetnost bude prostě každý příkladně potrestán zákazem vjezdu do měst, časem zákazem vjezdu kamkoliv.

Je smutné, že se v souvislosti s průměrným stářím vozidel v ČR neuvádí, jaké je průměrné stáří vozidel, která se v centrech měst skutečně pravidelně pohybují a nejsou jen statistickým číslem z registru vozidel. Nikde se neuvádí průzkum, kolikrát do roka majitel takového vozidla do centra města jede a jak velká emisní zátěž to tedy pro dané město je a zda je to skutečně nutné jakkoliv řešit. Průměrně u nás řidič najezdí 15000 km ročně. Roční nájezd dle statistik klesá se stářím vozidla. Kde je statistika jaký je podíl tohoto ročního nájezdu po městě a mimo něj? Další ukázkou podobného „ochraňujícího„ omezení bylo snížení maximální rychlosti na magistrále v Praze z 80 na 50km/h, z důvodu hlučnosti, kdy rozdíl činil 2-3 decibely, pro lidské ucho nerozlišitelná hodnota, a ejhle, od ledna už toto omezení bez větší medializace zmizelo a jezdí se zase 80kou. Kolik to však stálo peněz, času a nervů občanů už se asi přesně nedozvíme. A podobně to dopadne se zónami.

Zdroj

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

TOPlist