Zbavme se ekoteroristů a dostavme dálnice

Uveřejněno dne 3 ledna 2017 000 8:37
Výstavba dálnic je v České republice jedno velké utrpení. Utrpení, za které budeme ještě více platit v budoucnu. Jsme jeden z mála vyspělých států, který nemá dostavěnou páteřní síť dálnic. A nikdo s tím nic nedělá.

Před pár dny naši politici „slavnostně“ přestřihávali pásku (jejich oblíbená činnost) na nově otevřeném úseku dálnice D8. Ano, zvládli jsme po 32 letech vystavět 94 km jediné dálnice. Opravdu pecka. Takto zdlouhavá výstavba by si snad zasloužila i Nobelovu cenu.

Výstavba dálniční sítě je v naší zemi dlouhodobým problémem a nově zprovozněný úsek mezi Prahou a Drážďany to dokládá. Proč se tak děje? Situaci perfektně vystihl prezident Miloš Zeman, když řekl, že v kraji řádili a stálé řádí zelení aktivisté. Tedy lidé, kteří zavalují soudy nesmyslnými žalobami a brání rozvoji České republiky.

Nejde jen o případ dálnice D8. Předseda (anti)ekologického spolku Děti Země (o kterém si jistě všichni slušní občané myslí svoje) Miroslav Patrik v rozhovoru řekl, že se jednalo pouze o určitý trénink a že jeho hlavním cílem je, aby se nikdy nepostavila dálnice D52, tedy spojení Brna a Vídně, což mě jako Brňana opravdu štve.

Nechápu, jak je možné, aby pár šílenců, kteří založí spolek nebo cokoliv podobného, brzdilo stavbu dálnic po celé zemi a všecko jim to jen procházelo! Je to ostudné. Obyvatelé Frýdku-Místku o tom ví také své, jelikož kvůli tomuto spolku stále nestojí obchvat města (D48) a kamiony se valí lidem pod okny.

Osobně jsem se setkal s ministrem dopravy Danem Ťokem a ten mě vůbec neuklidnil. Tuhle šílenou ekoteroristickou sebranku totiž dokonce bránil a říkal mi, že je s nimi třeba pečlivě jednat, což mě opravdu vytočilo. Jak chce vyjednávat s teroristy?

Jediné možné řešení je se té špinavé pakáže nadobro zbavit a rozprášit jejich občanská sdružení. Jak? Jednoduše… Jejich chod je financován pouze z veřejných peněz (z peněz nás všech), takže by stačilo tyto transfery minimálně omezit. Je naprosto ostudné, aby deset milionů obyvatel České republiky platilo chod zelených aktivistických demagogů, kteří úmyslně destruují rozvoj naší země. Pane ministře Ťoku, proberte se!

Nedílnou součástí řešení problému je samozřejmě také změna složitého řízení, které se odehrává v pěti stupních. Ministerstvo dopravy již delší dobu navrhuje zjednodušení, které by zajistilo pouze dvě procedury. V první části by vznikla EIA (posouzení vlivu na životní prostředí), kterou by bylo možné napadnout. Ve druhé části by se jednalo čistě o souhrnné stavební řízení, které by nebylo možné blokovat. Problémem ale je, že současný ministr dopravy tento plán v podstatě vzdal a řekl, že se bude nadále stavět starou, pomalou a předraženou metodou.

Činnost těchto aktivistů je tedy financována z daní a spočívá v ničení budoucnosti naší země. Do toho všeho na jejich straně stojí soudy, takže stavaři jsou bezmocní. Navíc ekologická aktivita je samozřejmě jen zástěrka. Co je ekologického na tom, že se lidé ve městech dusí ve smogu kvůli neexistenci obchvatů a dálnic? Dálnice jsou v tomto ohledu nejvíce ekologické a pro přírodu šetrné řešení.

Naše dálniční síť je po skoro 30 letech svobody v opravdu žalostném stavu a nic nenaznačuje tomu, že by se měly věci hnout kupředu. Upřímně jsem doufal v manažerské řízení nejprve pana Prachaře a poté Ťoka, nicméně jsem velmi zklamán. Po 3 letech vlády hnutí ANO na ministerstvu dopravy jsou výsledky rozporuplné: staví se pouze pár desítek kilometrů dálnic (všichni to prezentují jako obrovský úspěch, což nějak nechápu), letos se dokonce do dopravní infrastruktury investuje o desítky procent méně než minulý rok a otevřelo se pouze 16 km dálnic.

Alespoň trochu pozitivní jsou zprávy pro rok 2017, kdy by se mělo začít stavět 140 km dálnic. Sice to není opět nějaký zázrak, ale aspoň něco. Navíc se obávám, že zelení teroristé stavby opět napadnou a soudy se potáhnou léta… Je to jako špatný vtip. Do toho všeho je třeba urychleně začít stavět vysokorychlostní železniční tratě, které se měly samozřejmě stavět již dávno. Zde nám také ujíždí vlak…

Jako občan České republiky si přeji, aby se zde stavěly stovky kilometrů dálnic a vysokorychlostních železnic a naše ekonomika se stala vysoce konkurenceschopnou a moderní. Dopravní infrastruktura je pro takové hospodářství naprostý základ.

Ale abych končil pozitivně: těch posledních 12 km dálnice D8 je přeci jen pro deseti tisíce lidí velmi dobrou zprávou. Po několika desítkách let nebudou obyvatelům přilehlých obcí jezdit kamiony pod okny a řidiči nebudou stát v zácpách. Po dlouhé době tak budou na Ústecku alespoň trochu klidnější Vánoce. Přeji příjemné prožití svátků.

KOMENTÁŘE K PŘÍSPĚVKU:

Na závěr chci říci, že budu velmi rád, když se v komentářích vyjádříte k mému článku. Pokud bude Vaše argumentace věcná a budete chtít daný problém prodiskutovat, budu velmi rád a chci slyšet názory i proti – budu na ně reagovat. Na druhou stranu komentáře plné vulgarizmů a nadávek budu ignorovat.

Zdroj

Reakce
  1. 7 roky ago

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

TOPlist