Kdo vydělá na blázinci kolem emisí?

Uveřejněno dne 8 srpna 2018 v 9:48
Sledovat, jak se zavádí bionafta z řepky, aby se pak Evropa snažila této hrůzy zbavit, by bylo legrační, kdyby to nebylo smutné. Jak se snažíme zlikvidovat benzínové motory kvůli CO2, abychom pak zjistili, že diesely vlastně produkují jiná svinstva. A tak pořád dokola.

Už ve 40. letech minulého století v USA vymysleli, že by se pohonné hmoty daly dělat z rostlinného oleje. Po ropné krizi tato vize získala na atraktivitě. A v tomto století se zdálo, že vyřeší otázku fosilních paliv a ekologie. Skoro celá Evropa (včetně ČR) ji podporovala, tu daňově, pak zas povinným přimícháváním bionafty do té normální.

Až se ukázalo, že nejen ničí řadu motorů. Ale hlavně masivní pěstování řepky devastuje půdu a chemie k její ochraně zase spodní vody. Takže Evropská unie se nás snaží jí teď zbavit.

Před časem se svět zamiloval do dieselových motorů. Mimo jiné i proto, že produkují méně CO2 než benzínové. Jenže pak se ukázalo, že zase produkují mnohem více oxidů dusíku a pevných částic. A tak začal boji proti dieselům. Dostávají stále přísnější limity a některá města je nepouštějí do svých center. Díky tomu stoupají prodeje aut benzínových – a tedy i produkce CO2.

Podle Parlamentních listů se na Obvodní soud v Praze 8 snesla a dál bude snášet smršť žalob na Volkswagen kvůli aféře dieselgate. No, podvádět se němá, to je fakt. Přesto mě napadá, že kdybychom místo pitomých nápadů rozvíjeli veřejnou dopravu a zajišťovali hladší průjezdnost komunikací, bylo by ekologičtější. A nebyly by žaloby.

Mimochodem, skoro to vypadá, že se hromadně porouchali i právníci. Protože na Praze 8 žádný Volkswagen ani třeba Škoda Auto nesídlí. Tak proč to všichni podávají zrovna tam? Že by mi zase něco uniklo?

Zdroj

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

TOPlist