Skokové zdražení aut, zejména patrné u tech levnějších. Celé opatření je nepromyšleným sociálním inženýrstvím rudozelených bruselských mozků a ránou individuální dopravě

Uveřejněno dne 10 května 2019 v 11:57

„Podle nařízení EU mají být od roku 2030 emise oxidu uhličitého u nových osobních aut v průměru o 37,5 procenta a u dodávek o 31 procent nižší, než budou v roce 2021.

Výrobcům automobilů, jejichž průměrné emise přesáhnou stanovené limity, bude vyměřen poplatek za překročení emisí.

Evropská komise do roku 2023 zhodnotí, zda by tyto poplatky měly být využity k financování „spravedlivého“ přechodu k mobilitě s nulovými emisemi.

Návrh má přispět k dosažení cílů pařížské klimatické dohody a snížit v celé EU do roku 2030 emise v odvětvích mimo systém obchodování s emisemi (ETS) o 30 procent oproti hodnotám z roku 2005.“

Chovatel králíků dodává, ze podíl individuální dopravy na celkových emisních CO2 je zcela zanedbatelný, tim pádem i jejich snížení bude mít na ovzduší marginální vliv, zejmena oproti současným, velmi přísným normám.

Ony normy auta velmi prodražují, jejich zpřísnění ohrožuje zejména malé a levné midely do měst, u nichz he marže příliš malá na instalace drahých technologií.

Očekávané důsledky: Skokové zdražení aut, zejména patrné u tech levnějších. Problemy automobilek se ziskovostí i odbytem drahých aut a proto propouštění pracovníků, pokles HDP i výběru daní v zemích, kde je automotive vyznamnou složkou průmyslu.

Viditelným dusledkem bude nižší pokles cen starších vozů a významné stárnutí vozového parku, lidé na dražší auta s vyssi spotrebou (platí u midernich dieselů) a dražším provozem mít nebudou. Filtry pevných částic do TDI stoji téměř sto tisíc a odcházejí. AdBlue též neni zadarmo.

Celé opatření je nepromyšleným sociálním inženýrstvím rudozelených bruselských mozků a ránou individuální dopravě.

Zdroj

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

TOPlist