Globální prodeje elektrovozů „zkolabovaly“, říká nová zpráva PricewaterhouseCooper, třeba v Číně o -15,7%

Uveřejněno dne 13 května 2020 000 14:08

Prodeje tzv. k životnímu prostředí přívětivých elektrických aut se propadly i přes páteční protesty se řvoucím zeleným stádem úpícím, že chce čistější mobilitu.

S odkazem na zprávu zveřejněnou PricewaterhouseCooper, zpráva německého portálu t-online.de zde  informuje, jak „poptávka náhle spadla na dno: dokonce i v Číně – na světovém největším trhu pro e-auta – čísla z prodejů kolabují.“

Ukázalo se, že elektrická auta s jejich dlouhou dobou nabíjení, krátkým dojezdem a překvapivě vysokou CO2 stopou za dobu životnosti ani v časech vytrubované „klimatické krize“ nejsou pro spotřebitele moc přitažlivá.

Ač v Německu se prodeje nějak vzepjaly, tak jsou stejně pořád „na velice nízké úrovni,“ hlásí T-Online.

Ani hysterie klimatických protestů s tím nehnula

Německo je v celém světě jednou z vůdčích zemí ve vedení protestů Pátky za budoucnost, kdy se každý týden objevují desetitisíce protestujících. Ale do nějakých smysluplných změn v prodejích elektrovozů  se to nepromítlo. S lidmi zatím všechna ta klimatická hysterie nehnula a ti zůstávají nespokojení se všemi těmi technickými a ekologickými kazy oněch aut na baterky. O tom se dočtete zde.

Ohromný propad trhů

T-Online vidí opravdu velké problémy elektrických aut všude jinde, než na trzích, kde mají tradičně silné postavení, tj. v Číně, Norsku a v USA. Německá zpravodajská stránka hlásí: „Ale právě tam se podle zprávy konzultační PricewaterhouseCooper (PwC) vítr obrátil.“

Globální prodeje aut na baterky se propadly o 23,8%!

„Podle této zprávy se ve třetím čtvrtletí 2019 celosvětově prodelo 321 573 těch elektroaut na baterky. To je propad o 2,8 procenta v porovnání s předchozím rokem. Prodej hybridů s baterkami se také o čtvrtinu propadl (o 23,8 procent) na 102 097 prodaných jednotek. Má to řadu důvodů,“ hlásí T-Online.

Ohromné prodeje v Číně se propadly

T-Online hlásí, že největší světový trh elektrických aut Čína „mezi červencem a zářím drasticky zkolaboval.“ Dodávají: „Prodeje elektrických vozů se propadly o 15,7 procent a u hybridních aut o 20 procent a u nabíjecích hybridů až o 27,3 procent.“

V USA ve třetím kvartále propad o 20%

Ani v USA není situace lepší. Nedávno ohlásila S&P Global: „Prodeje amerických aut na baterky ve třetím kvartále 2019 oproti stejnému období 2018 propadly o 20%, ale roční prodeje až do dneška za rok 2019 byly trochu nad prodeji třetího kvartálu 2018.“

Budoucnost aut na baterky je nejistá

Celkově panuje ohromná nejistota ohledně toho, kam směřuje budoucnost mobility a která technologie se ukáže být nejživotaschopnější a kdy se objeví.

Celosvětově země světa nesmírně zaostávají v instalaci infrastruktur pro auta na baterky. Politikům není moc po chuti investovat stovky miliard do infrastruktur elektrických kár, když ví, že to může zůstat jako nepotřebné, neboť to třeba zlikvidují paliva jako vodík. Zdržení investic v důsledku toho také přineslo zaostávání prodejů.

Zdroj

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

TOPlist