Jejich revírem je Praha, jejich tempo je vražedné, jejich protivníci jsou řidiči a auta.

Uveřejněno dne 6 listopadu 2020 000 13:27
Dopravní muži z Magistrátu pracují ve dne v noci, jejich úkolem je boj proti automobilistům. Tentokrát to odnesla ulice Modřanská…

S nadsázkou jsem parafrázoval znělku z legendárního seriálu Cobra 11. Ale je to vůbec ještě nadsázka a nebo realita? V seriálu byli protivníkem mužů zákona překupníci kradených aut, vrahové a vyděrači.

To současné vedení Magistrátu vidí asi největší škodnou v individuální automobilové dopravě a silově upřednostňuje cyklisty a MHD.

Jedním z mnoha příkladů, kde marně pátrám po rozumu z hlediska zavádění nových dopravních opatření je Modřanská ulice, která spojuje Braník a Modřany s centrem města a kde jsem jel minulý týden. Tady bylo donedávna jedno z mála míst, které nezasáhlo umělé dopravní zklidňování a tak se zde dalo celkem normálně dopravovat. Kapacitní komunikace se dvěma jízdními pruhy pro oba směry, kde se v části mohlo jet i 70 km/h.

Bezpečná jízda bez kolon však asi byla pověstným trnem v oku pro Magistrát a jeho odbor pozemních komunikací. Takže nám v části Modřanské ulice dochází k vyhrazení jednoho ze dvou jízdních pruhů pro MHD, měšťáky, taxi a IZS. Jinde došlo alespoň ke zúžení jízdních pruhů, aby v získaném profilu byl vytvořen široký pruh pro cyklisty, který je nejdiskutovanějším z realizovaných opatření. Padesát metrů odsud totiž souběžně vede asi nejznámější pražská cyklotrasa A2, tzv. Vltavská pravobřežní.
Asi nic víc tedy nemůže demonstrovat, že touha Magistrátu kreslit cyklopruhy je bohužel více „náboženstvím“, než odůvodnitelným opatřením.

Kritickým dopravním místem je jednoznačně křížení cyklopruhu s nájezdem na Jižní spojku. Tady to je pro cyklisty velmi nebezpečné a pro řidiče omezující. Proč by měli cyklisté překonávat tento dopravní uzel, když se mu lze po stávající cyklotrase pohodlně vyhnout? Kdy asi přijdou případně první vážnější kolize a úrazy na tomto místě?

V blízké lokalitě jsou v současnosti dokončovány tisíce bytů, které budou generovat více dopravních pohybů v současné spádové oblasti Modřan, Komořan, Točné. O názory těchto občanů ani o stanoviska zástupců městské části se nikdo nezajímal, došlé připomínky nebyly akceptovány. Administrativa radního pro dopravu Scheinherra a pověřený architekt Tomáš Cach arogantně rozhodli.
Bez ohledu na nás, kteří tudy Jedeme Autem.

Zdroj

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

TOPlist