Nábřeží jsme zavřeli z ideologických důvodů, ty pruhované zátarasy nejsou nic moc, přiznal Čižinský

Uveřejněno dne 6 listopadu 2020 000 13:30
Na představitele uskupení Praha sobě se snesla vlna kritiky kvůli nevkusně provedenému uzavření části Smetanova nábřeží, o kterém rozhodl náměstek pro dopravu Adam Scheinherr (Praha Sobě) bez souhlasu zbytku koalice či městské části. Společně s lídrem uskupení a starostou Prahy 7 nakonec oba přiznali, že se podoba vzniklého prostoru s betonovými zátarasy obklopujícími zahrádky, kde lidé sedí pouze pár desítek centimetrů od projíždějících tramvají, esteticky příliš nepovedla. Čižinský navíc potvrdil, že nábřeží uzavřeli především z ideologických důvodů.

 

Nábřeží jsme zavřeli z ideologických důvodů, ty pruhované zátarasy nejsou nic moc, přiznal Čižinský
Zahrádky v uzavřeném pruhu na Smetanově nábřeží. Foto: Echo24
„Máte pravdu. Ty pruhované zátarasy fakt nejsou nic moc a dostáváme za ně naloženo zaslouženě. Mluvím o Smetanově nábřeží. Něco vám ale prozradím: my celou věc i tak považujeme za vítězství všech Pražanů, kteří chtějí moderní město s čistším vzduchem a funkční veřejnou dopravou. Už jsme měli po krk nekonečných diskusí, jak by se mělo centrum Prahy zklidnit. Víte, kolik našich předchůdců už říkalo, jak je nezbytné něco udělat se zpožďováním tramvají a s počtem aut v centru města? Všichni! A víte, kolik jich neudělalo nic? Taky všichni,“ napsal Čižinský na Facebook.

Ve svém rozsáhlém příspěvku Čižinský přiznal, že k uzavření vedla především ideologická myšlenka dostat z centra města automobily. „Tak se na nás za to provedení nezlobte – děláme to pro vás. Bez trochy křiku by se o tom mluvit ani nezačalo. Věděli jste, že Praha patří mezi města s nejnezdravějším ovzduším v naší zemi? Ono to na náplavce nebo v úzkých uličkách Starého města vypadá idylicky. Jenže neviditelné rakovinotvorné nanočástice z výfuků zabíjejí spolehlivěji, než ten viditelný smog, o kterém se každý rok píše třeba v Ostravě. V auty přeplněném historickém centru Prahy jedovatý koktejl z plných plic dýcháme všichni, kdo tu bydlíme a pracujeme. My, naše děti a vnoučata, naši prarodiče… Jen to nikdo nevnímá,“ napsal.

„Proto spousta lidí akceptuje dýchání vražedných nanočástic výměnou za komfort několika ušetřených minut, díky autu, případně za pocit statusu (přece nepojedu sockou, co se tam navíc strašně zpožďuje). Nehledě na to, že nám autoprovoz ničí historické centrum nejkrásnějšího města světa, po kterém chodil už otec vlasti Karel IV. Řidiči v autech, a to ne ti, kteří tam nezbytně musí jet, ale ti, kteří by mohli jet jinudy, vytvářením špuntů v ulicích připravují o mnohem víc času mnohem vyšší počet lidí v MHD. Zpoždění tramvají krát počet lidí v nich – to jsou jednoduché počty. A zpoždění MHD opět nutí přesednout další a další lidi do aut a to opět více ucpává ulice a blokuje MHD… Tenhle začarovaný kruh je třeba rozetnout. Aby bylo jasno: nejsme nepřátelé aut. Ale vedle práv jedněch vidíme také práva ostatních lidí,“ dodal.

Že se nová podoba Smetanova nábřeží esteticky nepovedla, přiznal nedávno v rozhovoru pro Echo24 také sám náměstek Scheinherr. „Samozřejmě to bylo uděláno tak, aby to splňovalo veškeré bezpečnostní parametry. Osobně s tím také nejsem spokojen. Když se dělá nějaká změna dopravního režimu, tak je nejdříve potřeba přihlédnout k bezpečnosti a až následně se to může uvolňovat,“ řekl Scheinherr.

Také na Praze 7, kde je Jan Čižinský starostou, vloni v létě vzniklo nové řešení křižovatky u OC Stromovka, která také příliš esteticky vzhledně nevypadá. Přestože se mělo také jednat o pouze dočasné řešení, jsou tam žulové kostky dodnes.

Změna dopravní situace v tzv. Letenském trojúhelníku.
Změna dopravní situace v tzv. Letenském trojúhelníku. Foto: Vojtěch Šeliga

Zdroj

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

TOPlist