Pumpičkářům STOP, ani metr cyklostezky

Uveřejněno dne 27 května 2021 000 14:15
Mihne se to kolem vás, skoro sejme, dres jak papoušek Kakadu, zpocené pamprsky pod trenkama, aby ho nebolela sedínka, kokos na hlavě a brejle na čumáku.

Homo cyklistus, speciální druh mající pocit, že může jezdit kde chce a jak chce a hlavně zadarmo. Občas se jak debílek vyřítí na lesní cestě před prchajícími pěšími, občas jedou dva až tři vedle sebe na rovinatých prériích kolem Třeboně s pocitem, že jim patří svět a auta za nimi je nezajímají, protože jsou eko a cool. Vrcholnou perverzitou jsou pak eletrokola, protože už to ani nešlapou po svých. Nyní začali aktivisté z řád pumpičkářů lobovat za změnu zákona definující bezpečné předjetí kola na 1,5 m. K tomu srdcervoucí maily, jak je to jinde už zavedený a jsme zase sto let za cyklo opicema. Že to nebude možné vymáhat, protože v případě maléru to bude často tvrzení proti tvrzení je šumák, důležitá je aktivita, od toho jsou aktivisty. Asi takhle, evolučně se člověk vyvinul pro chůzi či běh po dvou. Další technický prostředek, ať už se jedná o kolo nebo kamión je dopravní prostředek.

Jako motorista platíte daně z každého litru nafty, až se vám oči protočí. Cyklisté naproti tomu nic, jen chtějí. Postavte mi další cyklostezku, změňte zákon, omezte ty druhé, ale mě ne. Současné zákony dostatečně vysvětlují jak objetí ( když to stojí) překážky, tak předjetí ( když to jede). Žádné další extra privilegium není potřeba a hlavně ten problém nevyřeší. Představa, že dalším kusem papíru vyřeším problém části dementů na obou stranách barikády, tzn. jak motoristů tak cyklistů je srandovní, ale patří to ke koloritu posledních let a obživě aktivistů. Čím víc zákonů, tím víc Adidas. Když to bude na papíru, tak je po problému. Myslím, že právě vzhledem k rozšiřujícímu se počtu cyklistů je vhodné, aby platilo, že tam, kde je cyklostezka, je povinnost cyklisty ji použít. Dále bych aktivistům z řad pumpičkářů navrhl, že by se měla zavést povinná, jimi hrazená STK také na kola, protože kolo má mít světla a funkční brzdy.

Na elektrola by měla být uvalena ekodaň, stejně jako na auta, protože jak ty kola a zničené baterie do nich budete po čase likvidovat. Mimochodem v Bavorsku na horských chatách v Alpách odmítli stavět dobíjecí stanice na elektrokola, protože to odporuje stylu by fair means, tedy po svých, a navíc se na horách začali motat lidé, kteří činili potíže svou bezohlednou jízdou za podpory elektřiny. Umím si představit, že cyklisté za používání cyklostezek budou nějaký poplatek platit, úplně stejně jako motoristé za dálnice. 740 m cyklostezky u Černé v Pošumaví stálo 55 miliónů korun. Takže tak aktivisté pumpičkáři. Když Vy jen chcete, tak já taky. Rovné podmínky. Za mě už ani metr cyklostezky a pumpičkáři stop.

Zdroj

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

TOPlist