Otevřený dopis pro AutoMat

Uveřejněno dne 22 července 2020 000 9:24

Vážení, na první pohled se zdá být milé, že na Vašem webu vyzýváte obecný lid k cestování do práce na kole nebo pěšky. I já bych si přál, aby lidé tento alternativní způsob dopravy využívali. Doufám však, že Vaši výzvu bude co nejvíce lidí ignorovat. Vysvětlím níže.

Vyzývat neotužilého netrénovaného spoluobčana k ježdění na kole či ke klusání v měsíci lednu může jen potměšilý zmrd nebo trouba. Kdo z netrénovaných tuto kolojízdu či klus zkusí, silně si zvyšuje riziko onemocnění. Kromě vědomí, že to přežil, mu to nic dalšího nepřinese a na tento způsob dopravy pochopitelně nadále zanevře. Váš diletantismus je anekdotický.

Vyzývat spoluobčana, nevybaveného kvalitním, dobře chránícím a správně fungujícím speciálním oblečením k ježdění na kole či ke klusu v měsíci lednu může jen potměšilý zmrd nebo trouba. Kdo z nevybavených tuto kolojízdu či klus zkusí, silně si zvyšuje riziko onemocnění. Kromě vědomí, že to přežil, mu to nic dalšího nepřinese a na tento způsob dopravy pochopitelně nadále zanevře. Vaše snaha bude kontraproduktivní.

Vyzývat spoluobčana vybaveného, otužilého, trénovaného, který pravidelně celoročně do práce dojíždí na kole, k tomuto aktu, může jen trouba. Občan do práce jezdí i bez vás a bez vaší výzvy. Vaše úsilí vyjde naprázdno.

Vyzývat spoluobčana, který na kole v zimě jezdit nechce a nebude, k tomuto dojíždění, může jen trouba. Vaší snaze se smějí.

Vyzývat spoluobčana, který ze zdravotních, starobních, fyzických či psychických důvodů na kole jezdit nemůže, k tomuto dojíždění, může jen trouba. Váš pokus v tomto případě nevyšel.

Vyzývat spoluobčana, který na kole jezdit neumí, k této aktivitě, může jen trouba. Vaše úspěšnost bude v tomto případě 0%. Zraněný spoluobčan mdlé inteligence vás navíc zažaluje.

Asi Vás překvapí, že nejsem z těch, co do práce dojíždějí výhradně autem. Statistiky si nevedu, ale v loňském roce jsem do práce odhadem cestoval v 45% vlakem, v 45% vlastním vozidlem a zbylých 10% připadá na dojíždění na kole. Líbí se mi to, krajina je fajn, polní a lesní cesty jsou dobře sjízdné, svaly se prokrví, srdce posílí, plíce provětrají, mozek odpočine. Zkuste to taky, je to fajn, doporučuji. Ovšem zásadně v letních měsících a za vhodných povětrnostních podmínek. Proto pro mě kolo není důstojnou alternativou k vlaku / k osobnímu vozu. Pouze doplňkovou. Dvakrát jsem loni v létě šel do práce pěšky – 12 km. Beru to jako statisticky nevýznamné. Přesto to byla pěkná túra.

Nechápu, proč to s vaší výzvou zkoušíte v zimě. Zkuste to v létě. Výzva k dojíždění do práce v zimě na kole mi přijde jako projev zoufalství. Není-li to ovšem projev jiné Vaší nedostatečnosti. Ale to asi ne, na fotce na vašem webu vypadáte vcelku inteligentně (většina).

A ještě jedna rada: Nestavte registranty před možnost „Google nebo Facebook“. Jsou tací, a není jich málo, že si nevyberou žádnou z těchto variant. I když kdoví, pod jakým / čím tlakem jste…

Říkám si, jestli Vám nevadí, že si svobodně, neorganizovaně a bez registrace jezdím na kole. To víte, nejsem cyklista. Jen normálně jezdím na kole. Tato aktivita se totiž na venkově provozuje již hodně dlouho. Pokud teď tápete, vysvětlím podrobněji účely a způsoby ježdění na kole a na vhodných příkladech můžu prezentovat rozdíly mezi ježděním na kole a cyklistikou.

Asi jste již pochopili, že si od Vás nenechám znechutit ani jízdu na kole ani jízdu autem. Budu si svobodně jezdit, kdy budu chtít, čím budu chtít a v rámci zdravého rozumu i kam budu chtít. Přesto si hypoteticky dovedu představit situaci, kdy by se moje jízda na kole a vaše cyklení stalo společně sdílenou aktivitou. To byste se ale museli přizpůsobit. Vy mě, ne já vám. Za mnou stojí totiž zdravý rozum a několik generací mých předků za řidítky roztodivných byciklů a kostitřasů.

Zdroj

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

TOPlist