Ekologická daň? Nenech se dojit občane!

Uveřejněno dne 14 května 2015 000 11:46

Přes všechny ty rádoby popu volební sliby, napříč stranami, jak nezvyšovat daně, se vláda rozhodla zvýšit ekologické poplatky  u vozidel  a rozšířit záběr i na vozidla splňující  novější normy  jako EURO3.

Tehdy   Zelení  v koaliční vládě, pod vedením  ekoteroristy Bursíka, nám zavedli celou škálu ekologických daní.  Novodobá  koalice opět proklamuje ještě vyšší ekologické zdanění vozidel. Spíše mám za to, že problém visí jinde.  Ve státní kase je málo peněz a je tedy nutno zase občana účelově  podojit.

Zatím, co koalice občanovi  odpustila poplatky v lékárně, u doktora, zjistila, že to bylo  šlápnutí vedle,  dle vyjádření  šéfa kasy.  Vrácení zrušených  poplatků zpět, by bylo volební blamáží. Aby se díra ve financování nějak zalátala,  zvýší  se ekopoplatky, jak navrhla vláda.

Jako by stávající úprava nebyla dostačující?  Domnívám, že se  osobní auta se podílí  na vlivu škodlivých  emisí malou měrou.  Nebylo by lepší se zaměřit na nákladní vozidla, kterých se prohání po  naši silniční sítí  bezpočet,  jak domácích dopravců, tak i zahraničních.

Bruselské směrnice tlačí výrobce automobilů, k neustálému  snižování  emisí. Možnosti jejich  snižování jsou omezené, pokud se nenajde jiný vhodnější způsob pohonu našich miláčků. Jelikož bruselské směrnice nutí výrobce tyto emise snižovat, výrobce si nechá toto snížení zaplatit v ceně vozidla.

Koupím-li si jakoukoliv věc, televizi, ledničku, či jiný spotřebič,  je v této ceně zahrnut tzv. RMA poplatek za tzv. ekologickou likvidaci.  Například u mobilního telefonu zaplatíte cca 10 Kč za jeho ekologickou likvidaci, a ještě státu,  potažmo firmám provádějící likvidaci, zdarma darujete vzácné kovy, které jsou v těchto přístrojích obsaženy. Jsou to sice vrstvy mikronů zlata, platiny, ale v globálu může jít třeba i o kilo zlata, půl kila platiny atp.

Nestálo by za zváženou, aby i u takových předmětů, jakými jsou automobily, které si obvykle nekupujeme jako housku v krámě, tento poplatek byl již zahrnut v ceně vozu? Popřípadě danit rovnou výrobce, jehož  výrobky svým používáním znečišťují   ovzduší?  Bohužel je jednodušší hopsnout na občana, než  na nadnárodní firmy.

Chápal bych zvažovaný krok vlády za opodstatněný  tehdy, pokud by byla zajištěna perfektní dopravní obslužnost do takové  míry, která by nutila řidiče auto odstavit a přesednout do prostředků MHD, nebo regionální dopravy?

Že se vládou navrhované zvýšení ekopoplatků  vyplatí,  je více než jisté. Neboť co  nám zruší polo převody, nateče do státní kasy  za ekopoplatky  za tyto auta  slušná suma, která by jinak zůstala  nevybrána.  Takže nějaké čištění registrů  jak nám jej předkládá ministerstvo dopravy jej jen zástupný  figl, který měl zrychlit provoz  nepodařeného registru vozidel.  Ale i na tuto státní vyjebávku  má  občan účinnou protizbraň.

Auto bez donucení  uhradit ekodaň,   lze úspěšně provozovat až do jeho umření.  Stačí, aby se kupující dohodl s prodávajícím vozidla smluvně dohodli . Zaplatím ti za auto, které bude dále napsané na tebe , a uzavřeme smlouvu o užívání vozidla, kde si smluvně  ošetříme  placení zákonného pojištění  a pokut. A  pak už jen stačí  udělat směrem ke státním úředníkům dlouhý nos, nebo dle potřeby i vystrčit holý zadek. Jak jinak se bránit nenažranému státu?

Zdroj

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

TOPlist