Co je za tím, zatím ještě vše netušíme

Uveřejněno dne 20 července 2020 000 9:50
Za čím ? No ze elektromobily. Už nějaký čas jsem si kladl sám sobě otázky spojené s auty na elektriku. Jak daleko dojede, jak je velká baterka, co v zimě – budu jezdit v bundě ?

No minulý týden jsem dostal odpověď tak nějak na všechny otázky v jednom.Četl jsem článek o „rychlonábíjení“. A tedy vím, že dokud mi to nezakážou – a oni zakážou-budu jezdit v základu na benzin či naftu. Proč to rozhodnutí ? Není to těžké jsou za tím peníze. V základu moje a v konci jejich. Čí ? No těch co mi tu elektriku do aut budou chtít prodávat.

Krátce kolik stojí kilowata v domácnosti. Její cena, kde je započtena i daň ze sluneční energie , kterou platíme všem těm, kteří jsou spolčeni v kartelu slunečných uhlobaronů , je cena někde kolem 4,5 Kč za jednu kilowatu. Tedy by se zdálo, že na nabítí auta na 350-400 km což činí spotřebu asi 40kW budete potřebovat , neberte mne za slovo, dvě sta korun. My co máme zkušenost s elektrokoly, kde nabíjíme cca 0,5 kW víme, že hodinu trvá tak 80% a další hodinu pak zbylých 20%. Ano problém je s časem , kdy je potřeba baterii nabíjet.

A zde je to co mi otevřelo oči. Když budete chtít načerpat „plnou“ tak to doma zvládnete přes noc. Ovšem když pojedete dál a budete potřebovat dobít a nebudete u toho chtít nocovat, tek Vám bude nabídnuta možnost „rychlonabíjení“ . Prostě vysoký příkon nabíjecího zařízení – ovšem to si vyžádá vysoký výdaj vaší peněženky. A to takový, že 1 kW vás přijde cca na 18-20 Kč. Jak u které „čerpačky“. Tedy zaplatíte za stejný produkt – elektrickou energii – 4 x více než jste zvyklí. Možná si řeknete – budu mít výběr – auto jak jsem si zvyklý a nebo elektromobil.

Myslím si, že ten výběr mít již brzy nebudeme. V loňském roce se chlapci a děvčata v Bruselu dohodli, že za cca 8 let budou muset být emise nově vyráběných aut takové, že v podstatě při užití benzínu a nafty, nebude možno auto, které vyhoví předpisům, vyrobit.

Myslím si, že nemám hlavu jen na čepici a tak si nějak dávám dohromady dvě a dvě, že se jedná o obrovskou lobistickou hru výrobců elektrické energie. Pokud se nebude vypočítávat emise automobilu včetně emisí spojených s jejich výrobou a výrobou pohonného media, tak se nikdy nemůžeme dobrat pravdy a vyhnout zkreslování – zkreslování politiků placených z peněz lobistů, které jim budou přihrávat zákony na obírání lidí – Vás.

Pro mne je s podivem, že se takřka upustilo od technologií spojených s vodíkem. Mediálně lze vysledovat, že argumenty jsou spojeny s výbušností vodíku. Ano on ve větším a stlačeném množství má tuto tendenci. Ovšem já si myslím, že cesta by byla .A to v cestě optimalizace množství v potřebného množství vodíku do jeho exploze. Nejsem chemik ani fyzik, ale tak nějak tam vidím cestu. Možná bude problém i v tom, že vodík je všude kolem nás a tedy by se na něm „blbě“ vydělávalo.

No a v době, kdy peníze, zisk a sliby konce světa ve své jednotě jsou hrubými nástroji politiky , nemůžeme čekat, že by bylo připuštěno něco co by lidstvo mohlo spasit. Tedy levná energie.

To vlastně asi nikdo z mocných nechce. Protože dnes je potřeba lidstvo zachraňovat a ne chránit. Přeloženo, za peníze z vybraných dani šířit dobro. Nevím, kdo to řekl,ale nejlépe mi na to sedí sousloví – dobroser 🙂

No a ať to nekončím tak pesimisticky. My co jsem zažili ještě Trabant – auto s dvojtaktním vzduchem chlazeným motorem, kdy topení ze zbytkového tepla motoru bylo mizerné jsme byli v zimě zvyklí, že když jsme dolyžovali, tak jsme si vzali na sebe ještě jednu bundu a jeli domů si na to vzpomeneme a pokud pojedeme elektromobilem, tak nebude topit – dojedeme dál .

Pěkný den všem Oto Kaděrka

Zdroj

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

TOPlist